дзяржаўная ўстанова

"РЭЧЫЦКІ ЗАНАЛЬНЫ ЦЭНТР ГІГІЕНЫ І ЭПІДЭМІЯЛОГІІ"

ЗАКОН РЭСПУБЛІКІ БЕЛАРУСЬ ад 18 ліпеня 2011 г. N 300-3 "АБ ЗВАРОТАХ ГРАМАДЗЯН І ЮРЫДЫЧНЫХ АСОБ"

 

Парадак падачы і разгляду зваротаў грамадзян

 

Звароты падаюцца заяўнікамі ў пісьмовай ці электроннай форме, а таксама выкладаюцца ў вуснай форме.
Пісьмовыя звароты падаюцца наўмысным (кур'ерам), з дапамогай паштовай сувязі, у ходзе асабістага прыёму, шляхам унясення заўваг і (або) прапаноў у кнігу заўваг і прапаноў.
Вусныя звароты выкладаюцца падчас асабістага прыёму. Графік правядзення прамых тэлефонных ліній.
Электронныя звароты падаюцца ў парадку, устаноўленым Законам Рэспублікі Беларусь ад 18 ліпеня 2011 г. № 300-З "Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб" (далей - Закон) і выкладзеным у рубрыцы "Электронныя звароты".

Падача заяўнікамі заяў і прапаноў тэрмінам не абмяжоўваецца.

Скаргі могуць быць пададзены заяўнікамі на працягу трох гадоў з дня, калі яны даведаліся або павінны былі даведацца аб парушэнні іх правоў, свабод і (або) законных інтарэсаў. У выпадку, калі гэты тэрмін прапушчаны па ўважлівай прычыне (цяжкае захворванне, інваліднасць, працяглая камандзіроўка і інш.), наяўнасць якой пацверджана адпаведнымі дакументамі, прадстаўленымі заяўнікам, гэты тэрмін падлягае аднаўленню па рашэнню кіраўніка Рэчыцкага занальнага ЦГЭ, і скарга разглядаецца ў парадку, устаноўленым. Законам.

Звароты выкладаюцца на беларускай ці рускай мове.

Пісьмовыя звароты грамадзян павінны змяшчаць:

  • найменне і (або) адрас арганізацыі або пасаду і (або) прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое ёсць) або ініцыялы асобы, якім накіроўваецца зварот;
  • прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое ёсць) або ініцыялы грамадзяніна, адрас яго месца жыхарства (месца знаходжання);
  • выклад сутнасці звароту;
  • асабісты подпіс грамадзяніна (грамадзян).

Пісьмовыя звароты юрыдычных асоб павінны змяшчаць:

  • найменне і (або) адрас арганізацыі або пасаду і (або) прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое ёсць) або ініцыялы асобы, якім накіроўваецца зварот;
  • поўнае найменне юрыдычнай асобы і яе месца знаходжання;
  • выклад сутнасці звароту;
  • прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое ёсць) або ініцыялы кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты;
  • асабісты подпіс кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты.

Заўвагі і (або) прапановы ўносяцца ў кнігу заўваг і прапаноў у адпаведнасці з формай кнігі заўваг і прапаноў, устаноўленай Саветам Міністраў Рэспублікі Беларусь.

Тэкст звароту павінен паддавацца чытанню. Рукапісныя звароты павінны быць напісаны дакладным, пераборлівым почыркам. Не дапускаецца ўжыванне ў зваротах нецэнзурных альбо абразлівых слоў ці выразаў.

Звароты, пададзеныя ў парадку, устаноўленым Законам, падлягаюць абавязковаму прыёму і рэгістрацыі. Адмова ў прыёме зваротаў не дапускаецца. Звароты заяўнікаў, якія паступілі ў дзяржаўную ўстанову «Рэчыцкі занальны цэнтр гігіены і эпідэміялогіі», рэгіструюцца ў дзень іх паступлення асобай, якая вядзе справаводства па зваротах грамадзян і юрыдычных асоб.

Калектыўныя пісьмовыя звароты 30 і больш грамадзян, якія паступілі ў Рэчыцкі занальны ЦГЭ па пытаннях, якія ўваходзяць у яго кампетэнцыю, падлягаюць разгляду з выездам на месца знаходжання аб'екта, які з'яўляецца прадметам звароту, калі іншае не выцякае са звароту.

 Пры паступленні ў Рэчыцкі занальны ЦГЭ зваротаў, якія змяшчаюць пытанні, вырашэнне якіх не адносіцца да яго кампетэнцыі звароту ў пяцідзённы тэрмін з дня рэгістрацыі накіроўваюцца для разгляду ў органы або арганізацыі, да кампетэнцыі якіх адносяцца разгляды зваротаў, аб чым у дзень накіравання ў орган або арганізацыю паведамляецца заяўнік.

 Ананімныя звароты разгляду не падлягаюць, за выключэннем зваротаў, якія змяшчаюць інфармацыю аб падрыхтоўцы, учыняемым або ўчыненым або ўчыненым злачынстве або іншым правапарушэнні, якія ў тэрмін не пазней за пяць працоўных дзён тэрмін з дня іх рэгістрацыі накіроўваюцца ў адпаведныя праваахоўныя або іншыя дзяржаўныя органы.

 

Арганізацыя асабістага прыёму і разгляду вусных зваротаў грамадзян

 

Галоўным дзяржаўным санітарным урачом Установы, яго намеснікам праводзіцца асабісты прыём грамадзян, у тым ліку індывідуальных прадпрымальнікаў, іх прадстаўнікоў, прадстаўнікоў юрыдычных асоб у адпаведнасці з графікам асабістага прыёму грамадзян.

Асабісты прыём грамадзян праводзіцца толькі па папярэднім запісе. Папярэдні запіс на асабісты прыём грамадзян ажыццяўляецца адказным спецыялістам па працоўных днях з 8.00 да 13.00 і з 13.30 да 17.00 па кантактным тэлефоне, указаным у графіку асабістага прыёму, і заканчваецца за 1 каляндарны дзень да чарговай даты асабістага прыёму грамадзян.

Пры ажыццяўленні папярэдняга запісу на прыём удакладняюцца: уласныя прозвішча, імя, імя па бацьку (калі такое маецца), месца жыхарства (знаходжання), кантактны тэлефон, назва і юрыдычны адрас юрыдычнай асобы, інтарэсы якой ва ўстаноўленым парадку прадстаўляе прадстаўнік; назву і рэквізіты дакумента, які пацвярджае паўнамоцтвы прадстаўніка; высвятляецца сутнасць пытання, удакладняюцца матывы звароту і інш.

Інфармацыя аб грамадзянах, якія папярэдне запісаліся на асабісты прыём, дакладваецца галоўнаму ўрачу або яго намесніку не пазней за адзін працоўны дзень з моманту запісу на асабісты прыём грамадзян. У выпадку адмовы ў асабістым прыёме не пазней, чым за адзін дзень да даты прыёму праводзіцца інфармаванне грамадзян аб рашэнні галоўнага ўрача або яго намесніка аб адмове ў асабістым прыёме.

Галоўны ўрач або яго намеснік мае права адмовіць заяўнікам у асабістым прыёме грамадзян у выпадках:

звароты ў неўстаноўленыя дні і гадзіны;

  • калі плануемыя да абмеркавання пытанні не адносяцца да кампетэнцыі органаў дзяржсаннагляду;
  • калі заяўніку падчас асабістага прыёму ўжо быў дадзены вычарпальны адказ на пытанні, якія яго цікавяць;
  • калі з заяўнікам спынена перапіска па запланаваных да абмеркавання пытаннях;
  • калі заяўнік прымяняе тэхнічныя сродкі (аўдыё- і відэазапіс, кіна- і фотаздымку) без згоды галоўнага ўрача або яго намесніка, які праводзіць асабісты прыём, і адмаўляецца спыніць іх прымяненне;
  • непрад'яўлення дакумента, які сведчыць асобу заяўніка, яго прадстаўніка, а таксама дакумента, які пацвярджае паўнамоцтвы прадстаўніка заяўніка.

Грамадзяне, іх прадстаўнікі, прадстаўнікі юрыдычных асоб прымаюцца ў назначаны для асабістага прыёму дзень у парадку чарговасці па прад'яўленні дакументаў, якія сведчаць асобу, паўнамоцтвы.

Адказы на разгледжаныя па сутнасці вусныя звароты падлягаюць аб'яве заяўнікам падчас асабістага прыёму.

Калі вырашэнне пытанняў, выкладзеных падчас асабістага прыёму, не адносіцца да кампетэнцыі Установы, зварот не разглядаецца па сутнасці, а грамадзяніну тлумачаць, у якую арганізацыю трэба звярнуцца для вырашэння пытанняў, выкладзеных у ходзе асабістага прыёму.

Калі для вырашэння пытання, выкладзенага ў вусным звароце і які адносіцца да кампетэнцыі Установы, патрабуецца дадатковае вывучэнне і праверка, зварот выкладаецца заяўнікам у пісьмовай форме і падлягае разгляду ў парадку, устаноўленым для пісьмовых зваротаў.

 

Вусныя звароты могуць быць пакінуты без разгляду па сутнасці, калі:

  • не прад'яўлены дакументы, якія пацвярджаюць асобу заяўнікаў, іх прадстаўнікоў, а таксама дакументы, якія пацвярджаюць паўнамоцтвы прадстаўнікоў заяўнікаў;
  • звароты змяшчаюць пытанні, вырашэнне якіх не адносіцца да кампетэнцыі арганізацыі, у якой праводзіцца асабісты прыём;
  • заяўніку ўжо быў дадзены вычарпальны адказ на пытанні, якія яго цікавяць, або перапіска з гэтым заяўнікам па такіх пытаннях была спынена;
  • заяўнік у ходзе асабістага прыёму дапускае ўжыванне нецэнзурных або абразлівых слоў або выразаў;
  • заяўнік прымяняе тэхнічныя сродкі (аўдыё- і відэазапіс, кіна- і фотаздымку) без згоды службовай асобы, якая праводзіць асабісты прыём, і адмаўляецца спыніць іх прымяненне;
  • звароты змяшчаюць пагрозы жыццю, здароўю і маёмасці, прымушэнне да ўчынення супрацьпраўнага дзеяння або заяўнік іншым спосабам злоўжывае правам на зварот.

Рашэнне аб пакіданні вуснага звароту, выкладзенага ў ходзе асабістага прыёму, без разгляду па сутнасці аб'яўляецца заяўніку ў ходзе гэтага прыёму службовай асобай, якая праводзіць асабісты прыём, з указаннем прычын прыняцця такога рашэння.

Пры правядзенні асабістага прыёму могуць прымяняцца тэхнічныя сродкі (аўдыё- і відэазапіс, кіна- і фотаздымка), аб чым заяўнік павінен быць паведамлены да пачатку асабістага прыёму.