У адпаведнасці з пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 23 ліпеня 2012 года № 667 "Аб некаторых пытаннях работы са зваротамі грамадзян і юрыдычных асоб" (са змяненнямі і дапаўненнямі) у час правядзення "прамых тэлефонных ліній" грамадзяне і юрыдычныя асобы звяртаюцца ў арганізацыю па пытаннях , якія ўваходзяць у яе кампетэнцыю, альбо па загадзя запланаванай тэме, абумоўленай яе актуальнасцю.
Пры звароце на «прамую тэлефонную лінію» грамадзянін павінен паведаміць сваё прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (пры яго наяўнасці), дадзеныя аб месцы жыхарства і (або) працы (вучобы), а прадстаўнік юрыдычнай асобы — прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (пры яго наяўнасці), найменне прадстаўленай ім юрыдычнай асобы і яе юрыдычны адрас, выказаць сутнасць звароту.
Пры адмове асобы, якая звярнулася на «прамую тэлефонную лінію», паведаміць звесткі, указаныя вышэй, ёй паведамляецца, што зварот ананімны, і адказ на такі зварот не даецца, за выключэннем выпадкаў, калі ён утрымлівае звесткі аб тым, што рыхтуецца, учыняецца або ўчынена злачынства.
Пры правядзенні «прамой тэлефоннай лініі» па рашэнні кіраўніка можа ажыццяўляцца аўдыёзапіс з апавяшчэннем аб гэтым грамадзян і юрыдычных асоб.
Прыём зваротаў у ходзе "прамой тэлефоннай лініі" можа быць спынены, калі грамадзянін або прадстаўнік юрыдычнай асобы дапускае ўжыванне нецэнзурных або абразлівых слоў або выразаў.
Пры неабходнасці дадатковага вывучэння пытання, правядзення спецыяльнай праверкі або запыту адпаведнай інфармацыі зварот рэгіструецца ў дзень яго паступлення шляхам афармлення рэгістрацыйна-кантрольнай карткі. Пры паступленні звароту ў непрацоўны дзень ён рэгіструецца не пазней чым у першы наступны за ім працоўны дзень. У выпадку, калі зварот або асобныя пастаўленыя ў ім пытанні, якія паступілі ў ходзе "прамой тэлефоннай лініі", не адносяцца да кампетэнцыі дзяржаўнай установы "Рэчыцкі занальны ЦГЭ", грамадзяніну і юрыдычнай асобе тлумачыцца, у якую арганізацыю ім неабходна звярнуцца.
У выпадку, калі ў звароце, які паступіў у ходзе "прамой тэлефоннай лініі", пастаўлены пытанні, на якія дзяржаўнай установай "Рэчыцкі занальны ЦГЭ" ўжо былі дадзены адказы (накіраваны апавяшчэнні), у тым ліку ў рамках асабістага прыёму, грамадзяніну і прадстаўніку юрыдычнай асобы тлумачыцца. , што такі зварот быў разгледжаны раней, і адказ на яго не даецца.
Звароты, прынятыя падчас "прамой тэлефоннай лініі", могуць быць пакінуты без разгляду па сутнасці, калі:
звароты падлягаюць разгляду ў адпаведнасці з заканадаўствам аб канстытуцыйным судаводстве, грамадзянскім, грамадзянскім працэсуальным, гаспадарчым працэсуальным, крымінальна-працэсуальным заканадаўствам, заканадаўствам, якое вызначае парадак адміністрацыйнага працэсу, заканадаўствам аб адміністрацыйных працэдурах, звароты з'яўляюцца зваротамі работніка да наймальніка або ў адпаведнасці з заканадаўчымі актамі ўстаноўленай і парадак падачы і разгляду такіх зваротаў;
звароты змяшчаюць пытанні, на якія раней дзяржаўнай установай «Гомельскі абласны цэнтр гігіены, эпідэміялогіі і грамадскага здароўя» быў дадзены адказ (спынена перапіска па выкладзеных у зваротах пытаннях), і ў іх не змяшчаюцца новыя абставіны, якія маюць значэнне для разгляду зваротаў па сутнасці;
для разгляду зваротаў па сутнасці неабходна ўказанне персанальных дадзеных грамадзян, за выключэннем якія змяшчаюцца ў зваротах. Грамадзянам прапануецца звярнуцца з вуснымі або пісьмовымі зваротамі ў парадку, прадугледжаным Законам Рэспублікі Беларусь ад 18 ліпеня 2011 года "Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб" (са змяненнямі і дапаўненнямі).